EU-korsord åt Farsta Centrum…

maj 10, 2009

Inför EU-dagen 9 maj tog jag fram ett korsord på uppdrag av Farsta Centrum, som använde krysset i en annonskampanj i bl.a Metro. Är helt övertygad om att korsord i kommersiella sammanhang är en klart underskattad kommunikationskanal. Fler företag och organisationer borde testa att använda kryss där budskap och layout är anpassade till uppdragsgivarens verksamhet och dess grafiska profil – ett utmärkt sätt att aktivera mottagarna!

Någon kanske undrar vad EU-temat har med Farsta Centrum att göra? Det undrar inte jag. EU is all around us!

2 svar to “EU-korsord åt Farsta Centrum…”

  1. Gunnar said

    var är femman i krysset?

    • kryssklasse said

      Shit, det finns ju ingen femma! Både jag och uppdragsgivaren korrlöste flera gånger, men femman saknade vi aldrig… Uppmärksamt av dig! Femman skulle ha legat i övre vänstra hörnet av den gula ruta som också innehåller första bokstaven i ”Röstade svenskarna om 14 september 2003” (EMU), eftersom fråga 5 handlar om Kristian Luuks hemland (ESTLAND). Ledsen för detta slarv, hoppas krysset ändå gick att lösa!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: