1. Låt oss anta att McDonald’s vill tydliggöra för medarbetarna att företagets fyra hörnstenar är Kvalitet, Service, Renlighet och Värde.

 

2. Låt oss sedan anta att hamburgerjätten väljer att anlita Kryss-Klasse för att fläta ihop nyckelorden, komplettera med ”vanliga” korsordstermer runt om nyckelorden och till sist fylla på med ledtrådar.

3. Utifrån uppdragsgivarens önskemål placeras sedan logotyper och illustrationer in i korsordet.

4. Efter grafisk bearbetning levereras det färdiga korsordet till ett tryckeri som reproducerar korsordet för montering på väggen.

5. Vattenbaserade tuschpennor i olika färger används för att fylla rutorna.

Annonser

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s

%d bloggare gillar detta: